Boek de LED-wagen
Marketing

Offline Marketing

Offline Marketing

Wie zijn bedrijf, producten en diensten tegenwoordig niet promoot via marketing, gaat al snel ten onder. Er zijn verschillende marketing vormen die gebruikt kunnen worden. In dit blog gaan we het hebben over offline marketing. Want wat is precies offline marketing? Hoe kan dit effectief worden ingezet? En wat zijn de voordelen van offline marketing?

 

Wat is offline marketing?

Voordat we de diepte ingaan, moet eerst duidelijk worden gemaakt wat offline marketing precies is. Zoals eerder vermeld is offline marketing een vorm van marketing voeren. Bij offline marketing worden de waarde van het product of de dienst overgebracht zonder digitale medium, zoals via het internet. Denk hierbij aan banners langs de weg, adverteren via bushokjes en alle andere vormen van buitenreclame. De mogelijkheden zijn eindeloos. Wanneer de doelgroep die je wilt bereiken lokaal is, is offline marketing de manier om hen te bereiken.

Wat zijn de voordelen van offline marketing?

Ten opzichte van online marketing heeft offline marketing veel voordelen die niet of minder goed bereikt kunnen worden met online marketing. Dit zijn de voordelen van offline marketing:

1. Interactie met de doelgroep

Een offline benadering levert persoonlijk contact op. Dit geeft de potentiële klanten het gevoel dat ze er toe doen en belangrijk zijn. Het levert een interactie op die nooit via online marketing bereikt kan worden. Interactie zoals een persoonlijk gesprek, elkaar letterlijk in het oog kijken of een leuke glimlach. Een handruk en een gesprek blijft langer hangen dan een like op social media.

Bron: Nike

2. Het creëren van beleving

Met offline marketing krijg je de kans om jouw doelgroep echt kennis te laten maken met jouw bedrijf, namelijk door beleving te creëren. Zo kan een een keukenfabrikant een kok inhuren om een live kookshow te geven waarin die direct demonstreert hoe alle producten werken. Een ander voorbeeld is dat appontwikkelaar ter plekken zijn app kan demonstreren aan bezoekers. Dit krijg je online niet voor elkaar.

3. Naamsbekendheid en vertrouwen

Via offline marketing kan je een grote naamsbekendheid opbouwen en vertrouwen creëren bij je (potentiële) klanten. Je kan je bedrijfsnaam voorbij laten komen op tv, in de krant of op de radio. Dit is een manier waarmee een grote doelgroep bereikt kan worden en om de naamsbekendheid te vergroten. Het continu laten herhalen van een reclame zorgt ervoor dat dit blijft hangen bij de doelgroep.

4. Opvallen

Via offline marketing kan je veel beter opvallen dan via online marketing. Online is het namelijk erg lastig om de aandacht te trekken en vast te houden. Maar via offline marketing kan je denken aan een groot billboard langs de snelweg die niemand ontgaat. Een andere manier om op te vallen is om leuke goodiepakket door de brievenbus te doen bij jouw (potentiële) klanten. Dit is een vorm van lokale marketing, waarmee je kan opvallen en een beleving kan creëren.

 

5. Je laat zien dat je moeite doet

Wanneer een klant een brief door de bus krijgt met een postzegel en een naam van de geadresseerde erop, zullen weinig mensen hem niet open maken. Zo’n brief straalt uit dat je moeite hebt genomen om een boodschap bij de klant te brengen. Dit prikkelt de nieuwsgierigheid van de doelgroep en draagt bij aan je imago en naamsbekendheid.


In een volgende blog gaan we het hebben over voorbeelden van offline marketing. Kan je niet wachten en ben je benieuwd hoe jij een boodschap bij jouw doelgroep kan brengen? Kijk eens naar de mogelijkheden die Led Op Wielen kan bieden en hoe zij kunnen helpen om jouw boodschap bij de doelgroep te brengen.

 

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound
Boek de wagen